google-site-verification: google2594e9e0f9571010.html آشنایی با سر سیلندر و عیوب آن :: آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

ضمن خیر مقدم به شما بازدیدکننده عزیز مرکز بین المللی رانندگی کریمی با تجربیات بین المللی و اساتید فوق حرفه ای در سطوح مختلف جهت برگزاری دوره های مختلف از سطح مبتدی برای گواهینامه دارهای فاقد مهارت تا سطح فوق حرفه ای اعلام آمادگی دارد. آموزش رانندگی از مبتدی تا پیشرفته به گواهینامه دار ها -باجدیدترین تکنیکهای آموزشی،ماازشمایک راننده حرفه ای می سازیم تماس بامدیریت عامل:09120259536 تنها مرکز دارای مجوزهای رسمی هستیم توصیه میشودوقت خودرابامربیان بی تجربه خصوصی بدون داشتن مجوزهای رسمی بیهوده صرف نکنید.

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

ضمن خیر مقدم به شما بازدیدکننده عزیز مرکز بین المللی رانندگی کریمی با تجربیات بین المللی و اساتید فوق حرفه ای در سطوح مختلف جهت برگزاری دوره های مختلف از سطح مبتدی برای گواهینامه دارهای فاقد مهارت تا سطح فوق حرفه ای اعلام آمادگی دارد. آموزش رانندگی از مبتدی تا پیشرفته به گواهینامه دار ها -باجدیدترین تکنیکهای آموزشی،ماازشمایک راننده حرفه ای می سازیم تماس بامدیریت عامل:09120259536 تنها مرکز دارای مجوزهای رسمی هستیم توصیه میشودوقت خودرابامربیان بی تجربه خصوصی بدون داشتن مجوزهای رسمی بیهوده صرف نکنید.

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

آموزش رانندگی از مبتدی تا پیشرفته به گواهینامه دار ها
با آموزش صحیح رانندگی زیر نظر مربیان پایه یک بین المللی و با سابقه با اعتماد به نفس و بدون استرس رانندگی کنید.
واز رانندگی خود لذت ببرید.
100 درصد تضمینی در کوتاهترین زمان وکمترین هزینه .با چندین جلسه از سالها تجربه بهره مند شده واز پرداخت هزینه های بیشتری که ممکن است در اثر بی تجربگی بپر دازید جلو گیری کنید .
ما نگرانی شما را درک می کنیم،شما به دنبال یک مربی با حوصله وکار بلد هستید.
آموزش رانندگی در تمام موقعیت های مختلف شماره تماس مستقیم بامدیریت عامل:09120259536ماسرمایه وتخصص وتجربه آموزشی خودرادراختیارشماقرارمیدهیم تاشماباخیالی آسوده وبدون دغدغه خاطروباآسایش کامل رانندگی رابیاموزید.وتضمینی برای همیشه رانندگی کنید.این است حاصل سالها تجربیات ومشتری مداری ومنشوراخلاقی ما.ضمنا تنهامرکزآموزشی هستیم که همیشه ودرهرزمان شماراپشتیبانی کرده وبه شما مشاوره خواهیم داد.

کلمات کلیدی

آموزش رانندگی درتهران

آموزش رانندگی خصوصی

آموزش رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای

آموزش رانندگی درغرب تهران

آموزشگاه رانندگی

آموزش رانندگی به گواهینامه دارها

آموزش رانندگی درکرج

آموزش رانندگی درشمال تهران

آموزش رانندگی درشرق تهران

آموزش رانندگی به بانوان

آموزش رانندگی باخودرو شخصی شما

آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها

آموزش رانندگی مخصوص گواهینامه دارها

آموزش رانندگی مختص گواهینامه دارها

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای برای گواهینامه دارها

آموزش رانندگی به گواهینامه داران درتهران

آموزش رانندگی به دارندگان گواهینامه

آموزش رانندگی برای گواهینامه دارها

آموزش رانندگی برای گواهینامه داران زن

آموزش رانندگی حرفه ای به گواهینامه دارها

آموزشگاه رانندگی درغرب تهران

آموزش رانندگی درتلگرام

اموزش خصوصی رانندگی بصورت حرفه ای

آموزش خصوصی رانندگی غرب تهران

آموزش رانندگی درجنوب تهران

آموزش رانندگی خصوصی درتهران

آموزش رانندگی حرفه ای درتهران

آموزش تکمیلی رانندگی

آموزش تضمینی رانندگی درتهران

Image result for ‫آشنایی با سر سیلندر و عیوب آن‬‎Related imageImage result for ‫آشنایی با سر سیلندر و عیوب آن‬‎

سرسیلندر واژه‌ای آشناست برای تمام کسانی که به نوعی با خودرو در ارتباط بوده‌اند اما کم نیستند کسانی که هنوز نمی‌دانند دقیقا این بخش خودرو از چه اجزایی تشکیل شده و چه عیوبی گریبانگیر آن است. در ساخت سرسیلندرهای امروزی به طور گسترده از آلیاژهای چدن و آلیاژهای آلومینیوم استفاده می‌کنند، هر چند در ساخت قطعات خودرو و به طور کلی قطعات تکنولوژیک، محدودیتی وجود ندارد و شرکت‌هایی هم هستند که بنا به فاز مصرفی خود، با فرمول‌های پیچیده‌تر به طراحی و قالب‌ریزی این بخش مهم می‌پردازند. این قسمت از هر جنسی که ساخته شود، دارای یک محدوده تحمل فشار تعریف شده است و مسلما گذر از حد استاندارد، صدمات زیاد و هزینه‌بری به آن وارد می‌کند.

مهم‌ترین عاملی که روی ساختار آن تاثیر مستقیم می‌گذارد، افزایش دمای حاصل از وارد آوردن فشار غیر‌مجاز است که عیوبی چون تاب‌برداشتن را به همراه دارد. اگر در هنگام باز و بسته‌کردن سر‌سیلندر، ترتیب بستن پیچ‌ها را رعایت نکنید و آنها را بیش از حد سفت کنید، اگر ‌هنگام گرم‌بودن پیشرانه، اقدام به باز‌کردن پیچ‌های سر‌سیلندر کنید و باز هم اگر طی مدتی به طور یکسره خودرو را تحت فشار قرار دهید، باید منتظر باشید سرسیلندر خودرویتان تاب برداشته و عملا بلا‌استفاده شود. همچنین توجه کنید که هرگز باعث تغییر ناگهانی دمای پیشرانه نشوید‌ که چیزی جز تاب برداشتن و ترک خوردن به همراه ندارد. ترک برداشتن نیز حاصل وارد آوردن فشار بیش از حد به پیشرانه و در نتیجه افزایش غیر‌مجاز دمای آن، نقص شدید در سیستم خنک‌کاری، یخ‌زدن آب در درون پوسته سر‌سیلندر و ضربات شدید‌ هنگام تصادف است.

نوار باریک مابین بلوکه و سر‌سیلندر، همان واشر سر‌سیلندر است که با توانایی تحمل دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد از چند لایه پرس‌شده پنبه‌نسوز، کروم و آلومینیوم ساخته می‌شود تا دو بخش بلوکه و سر‌سیلندر کاملا به هم چسبیده و آب‌بندی شوند (معمولا برای چسباندن آن از چسب مخصوص آب‌بندی نیز استفاده می‌شود) اما چرا؟ به این دلیل‌ که مجموعه پیشرانه خودرو (به جز نمونه‌هایی که در قدیم با هوا خنک می‌شدند) برای کاهش دما از آب رادیاتور استفاده می‌کنند.

این ماده خنک‌کننده توسط مجراهایی در کالبد اجزای پیشرانه رسوخ کرده و نقش حیاتی خود را ایفا می‌کند. حال برای آنکه آب عبوری از مجراها ‌هنگام عبور از بین سر‌سیلندر و بلوکه به دلیل افزایش دمای آن تغییر مسیر نداده و به بخش‌هایی چون درون سیلندرها و محفظه روغن وارد نشود، مجبور به آب‌بندی کامل قطعات سوار شده پیشرانه روی هم هستیم.

البته واشر سر‌سیلندر تنها وظیفه ذکر شده را بر عهده نداشته و جلوگیری ازخروج کمپرس سیلندرها نیز در لیست وظایف اولویت‌دار آن است.

واشر سر‌سیلندر یک خرابی شایع نیز دارد که همان سوختن است. جدا از عاملی چون ضعف متریال که گاهی حتی با خرید واشرهای گران نیز نمی‌توان از گزند آن مصون ماند، دیگر عواملی که باعث سوختن واشر سر‌سیلندر می‌شوند، تقریبا قابل جلوگیری هستند.

به طور مثال، شما همیشه این نکته را مد‌نظر قرار دهید که اگر در مدت زمان زیاد، با فشار بالا به رانندگی نپردازید، احتمال آسیب رسیدن به این قطعه و دیگر بخش‌های خودرو به خصوص پیشرانه، بسیار کاهش می‌یابد، یا آنکه اگر به‌موقع آب رادیاتور را چک کنید و در صورت کم‌شدن، به آن بیفزایید، جلوی بروز مشکلی چون سوختن واشر سر‌سیلندر را خواهید گرفت.

خرابی ترموستات، خرابی رادیاتور و مسدود‌شدن مسیرهای عبور آب نیز از عوامل بروز عیب ذکر شده هستند که با کمی دقت در استفاده از خودرو، توجه به بازدیدهای خانگی و پشت گوش نینداختن سرویس‌های دوره‌ای، می‌توان متوجه آنها قبل از خرابکاری‌شان شد.

اگر موارد بالا را رعایت نکردید و واشر سر‌سیلندر سوخت، با یک یا چند مورد از علائم هشدار‌دهنده مواجه خواهید شد، علائمی چون: خروج بخار از اگزوز، عدم کارکرد روان پیشرانه، بالا رفتن آمپر دما از میزان نرمال، دیر روشن شدن پیشرانه، دود‌کردن خودرو، مشاهده روغن در آب سیستم خنک‌کاری و…

همانطور که می‌دانید، چیدمان سوپاپ‌ها در خودروهای مختلف، معمولا متفاوت است، به همین جهت ناچارا سر‌سیلندر را در اشکال مختلفی چون I-head ،‌F-head ،‌T-head ،‌L-head می‌سازند که رایج‌ترین آن از نوع خطی l-head است.

سوپاپ‌هایی که در این محیط گرد هم آمده‌اند با کمک میل سوپاپ روی آنها (با توجه به نوع پیشرانه)، برای حرکت به یک سری قطعات وابسته هستند.

از جمله‌ راهنمای سوپاپ یا گاید (Guide به معنای راهنما) سوپاپ که از لقی سوپاپ جلوگیری می‌کند، اسبک‌ها برای باز کردن سوپاپ‌ها، فنر سوپاپ برای بستن سوپاپ‌ها، بادامک‌های روی میل سوپاپ برای تبدیل حرکت دورانی محور میل سوپاپ به حرکت خطی و چندین قطعه مهم دیگر که پیش از این به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

از دیگر عیوب قابل ذکر که برای مجموعه سر‌سیلندر پیش می‌آید، کربن‌گرفتگی اتاق احتراق است. این نقص نیز در وهله اول به دلیل اعمال فشار بیش از حد‌ روی پیشرانه است. تنظیم نبودن زمان‌بندی احتراق، کیفیت پایین سوخت مصرفی، اختلال در سیستم خنک‌کاری و صحیح نبودن درصد اختلاط مواد تشکیل‌دهنده سوخت نهایی، از دیگر عوامل پیدایش کربن در اتاق احتراق سر‌سیلندر هستند.

یکی دیگر از بخش‌های مهم و البته جانبی سر‌سیلندر، شمع‌ها هستند که وظیفه ایجاد جرقه برای شروع احتراق را بر عهده دارند. شمع‌ها نیز نیاز به مراقبت دارند و بعد از گذر از عمر مفیدشان باید تعویض شوند.

از عیوب پیش‌آمده برای شمع‌ها می‌توان‌ به این موارد اشاره کرد: عدم مقاومت در برابر واکنش شیمیایی بنزین و در نتیجه خوردگی الکترودها، ذوب‌شدن الکترودها بر اثر ایجاد گرمای بیش از حد، ورود روغن به درون سر‌سیلندر و نتیجا نشستن رسوبات‌ روی شمع، شکستن عایق چینی روی شمع به دلیل تغییر ناگهانی دما و یا ایجاد شوک شدید الکتریکی و… .

منیفولد، ترموستات، انژکتورها، برخی ‌سنسورها و… دیگر قطعاتی هستند که با سرسیلندر ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارند که در ادامه سری مطالب عیب‌یابی خودرو به زبان ساده، به طور کامل در مورد آنها جداگانه صحبت کرده و عیوب آنها را نیز بیان و بررسی می‌کنیم.
 


برچسب ها: برچسب ها: آموزش رانندگی شهری|آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها|آموزش رانندگی برای گواهینامه دارها|گواهینامه دارها|رانندگی بدون استرس|پارک دوبل|رانندگی درترافیک|آموزش تضمینی رانندگی|تعلیم رانندگی|آموزش حرفه ای رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی|مربی رانندگی|نیم کلاج|رانندگی100درصد|رانندگی|رانندگی مبتدی تاپیشرفته آموزش رانندگی به بانوان|رانندگی راحت|آموزش تضمینی رانندگی درتهران|آموزش رانندگی درکرج|آموزش رانندگی به گواهینامه داران|بالابردن سطح رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی بانوان|آموزش رانندگی خانمها|تسلط به کلاج|رانندگی به ترافیک|آموزش رانندگی درترافیک|آموزش رانندگی دراتوبان|تقویت کیفیت رانندگی|آموزش تخصصی رانندگی|آموزش رانندگی+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+مربی آموزش رانندگی+آموزش رانندگی خصوصی+آموزش رانندگی درگوگل+رانندگی+آموزش رانندگی فوق حرفه ای+آموزش رانندگی حرفه ای+آموزش رانندگی درفیس بوک+آموزش رانندگی درگوگل پلاس+آموزش رانندگی درتلگرام+آموزش رانندگی دراینستاگرام+آموزش رانندگی دراینترنت+آموزش رانندگی درآمریکا+آموزش رانندگی درامارات+آموزش رانندگی درآلمان+آموزش رانندگی درعربستان+آموزش رانندگی درقطر+آموزش رانندگی درترکیه+آموزش رانندگی درکویت+آموزش رانندگی درتهران+آموزش رانندگی درکرج+آموزش رانندگی درکانادا+آموزش رانندگی مجازی+مربی تعلیم رانندگی+آموزش رانندگی درغرب تهران+آموزشگاه رانندگی درغرب تهران+آموزش رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشمال تهران+آموزش رانندگی درشمال تهران+آموزش رانندگی درجنوب تهران+آموزشگاه رانندگی درجنوب تهران+آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی به بانوان+رانندگی زنان+آموزش رانندگی تهاجمی+آموزش رانندگی به گواهینامه داران+گواهینامه رانندگی+گواهینامه بین المللی رانندگی+رانندگی خصوصی+آیین نامه رانندگی+آموزش آیین نامه رانندگی+آموزش ریس+اتومبیلرانی+آموزش علمی وعملی رانندگی+سامانه رانندگی+سامانه آموزش رانندگی+خریدوفروش خودرو+آموزش رانندگی بادنده اتوماتیک+آموزش رانندگی بین المللی+آموزش رانندگی ب1+آموزش رانندگی مختص گواهینامه دارها+آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها+آموزش رانندگی درکرج+آموزشگاه رانندگی درکرج+آموزش رانندگی حرفه ای به بانوان+آموزش رانندگی حرفه ای به زنان+آموزشگاه رانندگی حرفه ای+آموزشگاه رانندگی حرفه ای درتهران+آموزشگاه رانندگی حرفه ای درکرج+آموزش رانندگی درمرکزتهران+آموزشگاه رانندگی درمرکزتهران+رانندگی حرفه ای+آموزش عملی رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی+آموزش رانندگی به مبتدیان+آموزش رانندگی ازدرب منزل+آموزش رانندگی تضمینی+آموزش رانندگی +آموزش نکات رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی تاپیشرفته+آموزش رانندگی درایتالیا+آموزش رانندگی دراسپانیا+آموزش رانندگی دراسترالیا+مربی رانندگی+مربی آموزش رانندگی تضمینی+مربی آموزش رانندگی عالی+مربی آموزش رانندگی خوب+مربی آموزش رانندگی به بانوان+مربی آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی عالی+آموزش رانندگی خوب+آموزش رانندگی تضمینی+بهترین مربی آموزش رانندگی+بهترین آموزشگاه رانندگی+بهترین مربی آموزش رانندگی برای زنان+بهترین مربی آموزش رانندگی برای بانوان+آموزش رانندگی درقم+آموزش رانندگی دراراک+آموزش رانندگی درتبریز+آموزش رانندگی دراهواز+آموزش رانندگی درخمین+آموزش رانندگی دراصفهان+آموزش رانندگی درانزلی+آموزش رانندگی درارومیه+آموزش رانندگی درکرمانشاه+آموزش رانندگی درخراسان رضوی+استخدام مربی زن رانندگی+مربی زن رانندگی+مربی زن رانندگی عالی+قیمت خودرو+آموزش رانندگی باخودروشخصی شما+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی+آموزش رانندگی، آموزشگاه رانندگی، آموزش رانندگی به گواهینامه دارها، آموزش رانندگی خصوصی، آموزش رانندگی حرفه ای، آموزش رانندگی باخودرو شخصی شما، آموزش رانندگی به بانوان،