google-site-verification: google2594e9e0f9571010.html آموزش رانندگی به گواهینامه دارها-ترمزABS (ضد قفل) چیست؟عملکرد آن چگونه است؟ :: آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

ضمن خیر مقدم به شما بازدیدکننده عزیزبه استحضار می رساند که مرکز بین المللی رانندگی کریمی با تجربیات بین المللی و اساتید فوق حرفه ای در سطوح مختلف جهت برگزاری دوره های مختلف از سطح مبتدی برای گواهینامه دارهای فاقد مهارت تا سطح فوق حرفه ای اعلام آمادگی دارد. آموزش رانندگی از مبتدی تا پیشرفته به گواهینامه دار ها -باجدیدترین تکنیکهای آموزشی،ماازشمایک راننده حرفه ای می سازیم تماس مستقیم بامدیریت عامل: 09120259536

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

ضمن خیر مقدم به شما بازدیدکننده عزیزبه استحضار می رساند که مرکز بین المللی رانندگی کریمی با تجربیات بین المللی و اساتید فوق حرفه ای در سطوح مختلف جهت برگزاری دوره های مختلف از سطح مبتدی برای گواهینامه دارهای فاقد مهارت تا سطح فوق حرفه ای اعلام آمادگی دارد. آموزش رانندگی از مبتدی تا پیشرفته به گواهینامه دار ها -باجدیدترین تکنیکهای آموزشی،ماازشمایک راننده حرفه ای می سازیم تماس مستقیم بامدیریت عامل: 09120259536

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دار ها

آموزش رانندگی از مبتدی تا پیشرفته به گواهینامه دار ها
با آموزش صحیح رانندگی زیر نظر مربیان پایه یک بین المللی و با سابقه با اعتماد به نفس و بدون استرس رانندگی کنید.
واز رانندگی خود لذت ببرید.
100 درصد تضمینی در کوتاهترین زمان وکمترین هزینه .با چندین جلسه از سالها تجربه بهره مند شده واز پرداخت هزینه های بیشتری که ممکن است در اثر بی تجربگی بپر دازید جلو گیری کنید .
ما نگرانی شما را درک می کنیم،شما به دنبال یک مربی با حوصله وکار بلد هستید.
آموزش رانندگی در تمام موقعیت های مختلف شماره تماس مستقیم بامدیریت عامل:09365974832 -09220604553-09120259536

کلمات کلیدی

آموزش رانندگی حرفه ای

آموزش رانندگی خصوصی

آموزشگاه رانندگی

آموزش رانندگی به گواهینامه دارها

آموزش رانندگی

آموزش رانندگی به بانوان

آموزش رانندگی باخودرو شخصی شما

آموزش رانندگی درتهران

آموزش رانندگی مختص گواهینامه دارها

آموزش رانندگی درغرب تهران

آموزش رانندگی برای گواهینامه دارها

آموزش رانندگی خصوصی حرفه ای

آموزش رانندگی خانمها حرفه ای

آموزش رانندگی حرفه ای به گواهینامه دارها

آموزش رانندگی بانوان حرفه ای

آموزش رانندگی درشرق تهران

آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها

آموزش رانندگی مخصوص گواهینامه دارها

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای برای گواهینامه دارها

آموزش رانندگی به گواهینامه داران درتهران

آموزش رانندگی به دارندگان گواهینامه

آموزش رانندگی برای گواهینامه داران زن

آموزشگاه رانندگی حرفه ای

آموزشگاه رانندگی درجنوب تهران

آموزشگاه رانندگی در شرق تهران

آموزش رانندگی بانوان

آموزش رانندگی درتلگرام

آموزش رانندگی درکرج

آموزش رانندگی درشمال تهران

آموزش رانندگی درجنوب تهران

بایگانی

 

Image result for ‫رانندگی در آلمان‬‎

 

 

 

 

 

irandriving.ir

ترمز ABS (ضد قفل)چیست؟عملکرد آن چگونه است؟

تصویر ترمز خودرو

ترمز ABS:
امروزه

با پیشرفت زیادی که در الکترونیک و کاربرد تراشه های نیمه هادی بوجود آمده

است تحول بزرگی درهدایت خودرو و ترمزهای آن رخ داده است که استفاده از

ترمزهای ABS یکی از آنهاست. همه کسانی که تجربه ممتد رانندگی با اتومبیل به

خصوص در جاده های خیس و لغزنده را دارند به خوبی می دانند که در این شرایط

چقدر کنترل خودرو مشکل است و تا چه اندازه خطر سر خوردن و به خصوص هنگام

ترمزهای ناگهانی وجود دارد که کمترین نتیجه آن پرتاب خودرو به بیرون جاده

است



هدف از ترمز ABS:
هدف

از طراحی ترمز ABS این بوده است که هنگام ترمزگیری کنترل خودرو حفظ شود با

این نوع ترمز دیگر نیازی ندارید که پدال ترمز را پر کنید (چندین بار فشار

دهید)و یا به جهت جلوگیری از قفل شدن ترمز مرتباً ترمز گرفته و آن را رها

کنید چون سیستم به طور خودکار این کار را انجام می دهد. تنها کافیست که

پدال را به طور پیوسته و محکم فشار دهید و در این حالت ضرباتی در زیر

پایتان احساس می کنید.قطعات اصلی سیستم ABS به شرح ذیل می باشد:



1) واحد
2) واحد کنترل هیدرولیک
3) واحد کنترل الکترونیک
4) سنسور سرعت چرخ(در شکل زیر نشان داده شده است)



سنسور سرعت چرخ:سنسورهای سرعت چرخ بر اساس نوع کارکرد به دو نوع تقسیم می شوند:

الف: سنسورهای غیرفعال:

این نوع سنسورها بر اساس خاصیت القای مغناطیسی کار می کنند .در سنسورهای القایی منبع تغذیه وجود ندارد و سنسو ر شامل یک آهنربای دائمی می باشد که سیم پیچی به دور آن می باشد و در مقابل یک صفحه دندانه دار نظیر چرخ دنده حرکت می کند. هنگامی که قسمت بالایی دندانه ها در مقابل سنسور رد می شود جریانی در سیم پیچ القاء می شود که با عبور دندانه های پایینی این القاء از بین می رود .

1- آهنربای دائمی
2- میدان مغناطیسی
3- سیم پیچ
4-صفحه دندانه دار
سیگنال ارسالی از این سنسور شبیه یک موج سینوسی می باشد که با افزایش سرعت میزان دامنه و فرکانس موج افزایش می یابد. اگر به هر دلیلی شیار دندانه های صفحه دندانه دار کثیف شود و یا فاصله بین سنسور با صفحه ی دندانه دار تغییر یابد سیگنال ارسالی تغییر خواهد نمود.

سنسورهای القایی برای ارسال سیگنال دارای دو سیم می باشد.

ب- سنسورهای فعال:

اساس کارکرد این نوع سنسورها تقریبا مشابه خاصیت اثر هال می باشد .لکن اندکی با آن متفاوت می باشد .در سنسورهای با اثر هال با حرکت دادن یک آهنربای دا ئمی از مقابل سیمی که جریان از آن عبور می کند یک اختلاف پناسیل به صورت سیگنال بین دو نقطه A,B ارسال می کند سنسور با اثر هال از یک کریستال سلسیوم تشکیل شده است که چند اتم سلسیوم بوسیله اتمهای دیگر جایگ زین شده است و بدین شکل خاصیت اثر هال را پیدا می کند و تا زمانی که آهن ربا نزدیک سنسور است سیگنال به صورت اختلاف پتانسیل از کریستال خارج می شود سنسورهای با خاصیت اثر هال دارای سه سیم به شرح ذیل می باشد.

1) منبع تغذیه
2) اتصال بدنه
3) سیگنال

اما در سنسور ABS نوع فعال بدین صورت است که سیگنال مستقیما از کریستال سلیسیوم خارج نمی شود بلکه با عبور آهن ربا در مقابل سنسور تغییر مقاومت به بورد الکترونیکی موجود در سنسور منتقل می شود وقتی تغییر مقاومت مغناطیسی توسط بورد تشخیص داده شد از طریق اتصال کوتاه دو سر سیم سیگنال به صورت تغییر ولتاژ ارسال می شود لذا نتیجه دقیقا مشابه اثر هال بوده ولی به لحاظ نوع عملکرد با آن متفاوت می باشد.این سنسور بر خلاف اثر هال اغلب شامل دو سیم می باشد .تغییرات سیگنال بسته به نوع سنسور متفاوت می باشد.
امتیاز این نوع سنسورها نسبت به سنسورهای غیرفعال این است که در سرعتهای پایین حتی 1 کیلومتر بر ساعت نیز عمل می کنند ولی سنسورهای غیر فعال از سرعت 7 کیلومتر بر ساعت به بعد شروع به فعالیت می کنند.
در سیستم ABS با سنسور فعال آهن ربا بر روی یک طرف بلبرینگ چرخ نصب می گردد که به همراه چرخش چرخ و بلبرینگ ، آهنربا نیز در مقابل سنسور حرکت می کند.
یکی از مهمترین مزایای سنسور ABS از نوع فعال این است که سنسور ثابت بوده و آهن ربای نصب شده بر روی بلبرینگ ، جل و آن حرکت می کند لذ ا طول عمر این سنسور بسیار بالاتر از سنسورهای غیر فعال که بر اساس خاصیت القایی کار می کنند می باشد خروجی سیگنال این نوع سنسورها به صورت پله ای و مطابق شکل روبرو می باشد.

دامنه و فرکانس سیگنال خروجی بر اساس نوع سنسور متفاوت است . جهت دریافت سیگنال از دستگاه اسیلوسکوپ به صورت PORTABLE و یا از MEASURMENT BOX موجود در منوهای دستگاههای عیب یاب می توان استفاده کرد به شکلی که یک سر PROBE (سر سیم اسیلوسکوپ ) به بدنه خودرو و سر دیگر ، به سیم حامل سیگنال متصل می شود و بدین صورت می توان از سالم یا معیوب بودن سنسور اطمینان حاصل کرد.

واحد کنترل هیدرولیک:


ترمز

این مجموعه شامل 8 شیربرقی می باشد که برای هر چرخ یک شیر برقی ورودی و یک شیر برقی خروجی وجود دارد . هر گاه در خودرویی تعداد شیر برقی ها بیشتر از 8 عدد بود سایر شیر برقی ها مربوط به سیستمهای دیگر ترمز، نظیرسیستم ESP می باشد در ضمن به هنگام کارکرد سیستم ABS روغن با فشار توسط پمپ هیدرولیک به سمت مستر سیلندر بر می گردد لذا به منظور جلوگیری از نوسانات و لرزش لوله های ترمز هنگام باز و بست شیر برقی و همچنین ایجاد افت ناگهانی فشار از آکومولاتور استفاده می گردد.
لطفا برروی ادامه مطلب درزیرکلیک نمایید.